Tung DW för Billy i dag

Snöstormen stormade vidare till annan ort efter några timmar, så vi passade på att sporta. Ivan fick följa med till klubben och miljö- och toleransträna lite vid lunch, vilket avslutades med en promenad där han fick spurta lös på träningsplanen med snö upp till haserna. Efter det var han trött, hehe. Mattes lilla latmask. 
 
När vi kom hem tog jag med Billy ut på DW. 
Blötsnö och 600 gram extra sög ganska mycket must ur honom, det märktes att han fick jobba på mer än vanligt. Vi körde 10 minuter med 2,1 kilo och 6 minuter med 1,5. Sedan avslutade jag med att låta Billy spurta och sträcka ut i galopp ordentligt.
 
Han får väldigt sällan vara lös eftersom han drar på vilt och spår, och en fördel med snön är ju att jag kan se om det är några spår där eller inte. Nu fick han sprinta loss på travbanan och jaga snöbollar som jag kastade, gissa om han uppskattade det? Han ääälskar ju fart!
 
Skitdåliga bilder från min iPhone, det började skymma när vi var ute:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0