Tisdagsträning

På tisdagar är det alltid träning på klubben. Det är drop in och alla tränar vad de vill och det finns hjälp om det behövs, och så är det häng med hundvänner och ibland grillar tänder vi grillen. Jag älskar ha nära till klubben, att den är nyfiken och tolerant och ganska liten. Det är inte så många medlemmar, men det är ju alltid bättre med kvalitet än kvantitet. 
 
I dag tränade vi agility och rally med störning i form av en Volpino italiano på banan samtidigt. Billy körde slalom och snabba banor medan jag kippade efter luft (konditionen alltså, var är du och när kommer du tillbaka?). Ivan fick köra rally och agility i kombination, lite slalom, lite svängar, lite A-hinder, lite sittpositioner, och så balansbommen och mycket ligg. Han levererar läggandet ganska ojämnt och har fortfarande väldigt lätt för att huka, och jag vill kunna lita på honom mer där. I dag var en bra dag på den fronten i alla fall, han var jätteduktig!
 
 
 
 
När vi kom hem tränade jag lite med dummyn, båda har fattat att de ska greppa den och ibland fungerar det att hämta den från korta avstånd. Nästa steg blir att greppa och hålla, inte bara greppa och släppa. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0