Meeen, vi skulle ju ha tränat i dag!

Bläh, jag hade ambitiösa träningsplaner för Ivan i dag för att ladda inför lördagens tävling. Men vad blev det i stället? Målning av fasad och ambitiös pastasås. Jovars. Nödvändigt, men inte direkt hundträning, och inte direkt uppladdning. 

Oh well.
Det gäller väl bara att hålla tummen för att han kommer ihåg hur man gör ändå... Jag är väldigt dålig på att sätta mål med Ivan, eftersom jag är väldigt dålig på att ställa krav och ha förväntningar på honom. Det är vår första officiella, och det vore så himla gött att få över 70 poäng. 

(Jag vet inte ens om det är realistiskt över huvud taget, för helt ärligt så kan jag fortfarande inte riktigt reglerna för rallylydnad. Haha.)








Kommentarer
Postat av: Inga och Brownie

Haha, känner likadant. Ska tävla nästa helg och år supernervös men vill samtidigt inte träna för mycket så att hunden tröttnar. Lycka till på tävlingen! :)

Svar: Jag blir som tur är väldigt sällan tävlingsnervös, däremot kan jag vara nervös för att komma sent till tävlingsplatsen eller att inte hitta rätt. Nu är det tack och lov på hemmaplan, så jag räknar med mycket inre frid och en alldeles lagom olydig hund :D
Lisa

2014-09-18 @ 21:55:34
URL: http://denbrunahunden.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0