Den orimliga jakten på dummyn

När vi var på rasspecialen visade Maj och Gezina sina färdigheter i uppletande. Jag blev genast imponerad och insåg att det där vore minsann något för Ivan. Ivan är ingen vidare spårhund, men han är fenomenal på att hitta saker. Mest saker som går att äta eller som luktar riktigt vidrigt. Men ändå. 
 
Det borde vara perfekt hjärngympa för honom att lära sig leta upp och apportera nycklar. Och perfekt nytta för mig som tappar nycklar emellanåt. Win win!
 
Men, tydligen är det ytterst få hundar i Ivans storlek som vill ha en dummy – för det finns knappt att få tag på. Jag har letat som en dåre. Och så får jag inse att jag är förpassad till nyckelringar. Det finns tydligen inte så himla många butiker som säljer minidummies, har jag också märkt. Dessutom blir jag lite snål när de kostar typ 40 kronor styck (vilket är helt lugnt) men att frakten ligger på 50 spänn (vilket känns svindyrt för något som väger typ 50 gram). Vad fan.
 
Har i alla fall bett mina vänner i Stockholm att jaga rätt på den här varianten. 
Nyckelring med liiiiten ficka för godis. 
Perfekt för Ivan, tänker jag. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Minidummies finns på tex Teba, afterdog (deras är även lättare) Paw of Sweden, Dummies.se & Gundogs.

2014-09-03 @ 12:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0