Agilitytävling i Kristinehamn

Årets första agilitytävling är avklarad. Jag älskar att tävla i Kristinehamn, de är toppenbra arrangörer och jag gillar deras funktionärer, tävlingsplan och hinderpark.
 
Första parkett! Billy spejar och laddar.
 
I första klassen, hoppklassen, diskade vi oss efter att ha gjort en skitbra slalom. Jag kom lite efter och Billy passade på att ta några egna initiativ när det gäller hinderordning. Hade jag varit snabbare så hade det nog gått att rädda, men just nu är jag inte så himla snabb och sånt är livet. Oavsett det så hade vi fint flow och bra tempo, han är så himla bra just nu. 
 
Superbilly sparar inte på krutet direkt.
 
I andra klassen (agilityklass) så var känslan ännu bättre. Vi samlade på oss 10 fel, riktiga skitfel men loppet var så jäkla bra i övrigt. Ett kontaktfält (balansen var ganska låg, så vinkeln bjöd in till ett långt språng) och en miss i slalomen. Utöver det - så klockren! Jag är riktigt stolt över hur bra han tog sig an vippbrädan, nu när han van den extremt lätta med "sandpapper" som vi har på klubben trodde jag ärligt talat inte att han skulle vara så bra på en tyngre och trögare. Men jodå - han tog sig an den supersäkert och utan att tveka. Vi hamnade på åttonde plats. Duktig Brunis!
 
Det är så här Billy helst spenderar tid mellan klasserna. Vilandes under stolen, väldigt mycket chill. Älskar att han är så bra på att slappna och koppla av före och efter sina lopp.
 
Jag är så glad och nöjd. Och det är så roligt med agility! Jag älskar verkligen att tävla och träna med Billy, det gör mig lycklig och fylld av energi. Vi är ett bra team. 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Å jäklar va han tar i över hindrena! :D

Svar: Han showar för fullt! Gissa om han älskar att tävla och visa upp sig? :D
Lisa

2014-09-28 @ 17:40:09
URL: http://www.echosierra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0