Ivans dagsform

Nu har Pivi varit knasig i ögonlocket i två veckor.
 
Första veckan bestod knaset av sår, svullnad, infektion och ömhet.
 
Andra veckan har knaset bestått av kalhet, lite kladd och kli.
 
Ögonsalvan vi fick utskriven verkade vara lite väl stark, för nu har han ingen päls kvar på ögonlocket och "putsar" ganska mycket. Sedan i helgen har jag slutat med salvan. I stället tvättar jag rent med ljummet vatten och smörjer med tassalva (!) från Trikem. Smörjer gör jag för att han inte ska bli torr eller flagna (eller börja klia) och för att det ska skydda lite när han putsar. Den är väldigt mild, lite lite antiseptisk, innehåller typ bara saker man kan äta och kladdar inte.
 
Han är fortfarande lite svullen, särskilt på morgonen, men inte alls på samma aggressiva sätt som förra veckan. Han är inte heller öm längre. Men det är fortfarande inte särskilt snyggt:
 
 

Nu har jag mejlat min bästa veterinärkompis,
så får hon ta en titt på bilderna och säga vad jag ska göra. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0