DM i agility 2014

Billy och jag tävlade under helgen. DM går på lite högre nivå än vad vi är vana vid, det är väl typ klass 2. Banorna var så otroligt roliga, jag ska be domaren skicka dem till mig så att vi kan roa oss med dem fler gånger. 
Egentligen passar inte klass 1-banor oss så himla bra. Vi vill ha mer klur och mindre spring, helt enkelt.
 
Hur som helst - DM! 
Det var skitroligt. Jag hängde med gänget från Hammarö som jag tränade en del med förut och som lärde mig grunderna. De tävlar i klass 2 och 3, och vi hade supertrevligt. De är så himla duktiga och jag suger åt mig allt jag kan.
 
 
I första klassen (agilityklass) hade vi en fin start, men trasslade till det i slalomen och jag valde att diska oss där. Sedan var det ett staket som jag skulle ha tagit som vi brukar, men det var så många som tabbade sig på det att jag ändrade handlingen - vilket sabbade för oss. Efter det var det full kareta in i mål, han tog två bakombyten helt klockrent och jag var mycket nöjd.
 
 
I andra klassen var banan ännu trixigare, så vi skärpte till oss. Fick ett slalomfel även där, och en vägran (tror jag?) på grund av missförstånd vid en tunnelingång. Däremot klarade vi alla svåra grejer klart över förväntan, och jag är mycket mallig över att vi tog oss runt med bara 10 fel på en bana som är en bra bit ovanför vår nivå. Vi hamnade på sjunde plats och firade med att åka hem och lägga oss i soffkoma tillsammans med en påse ostbågar. Fint ska de vara!
 
Duktig Brunis!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0