Kvällsträning

Team Sillgo knep en träningstimme på Dogorama nu under kvällen, så skönt att träna i värme!
 
Jag och Billy tränade mest på slalom, han är så duktig nu!
Jag skickar honom och han fixar det själv (till godistant) med bra tempo, bra teknik och utan fusk. Vi jobbar med godistant på olika avstånd och han fixar 12 pinnar utan större bekymmer.
 
Utmaningen framöver är att få med mig och störa honom så att han får jobba hårdare med att hålla fokus på uppgiften. När han får göra slalom helt själv är han jätteduktig, men om jag hänger med och kommer för nära så tappar han både takt och fokus. Är jag före honom är det helt kört, och han tycker helst att jag ska vara på högersidan. Jag behöver verkligen komma på någon slags strategi för att komma vidare...
 
Målet är att ha en jävligt säker slalom 1 mars, så det får bli hårdträning! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0