Äntligen agility!

Hanna och Ellie frågade om vi ville med och träna - och det ville vi så klart! 
Vi har inte sportat agility sedan annandagen, så det är drygt två veckor sedan.
 
 
Billy tränade slalom (duktig!), staket (duktig!) och tunnelingångar på distans (överraskande duktig!). Vi körde de här kombinationerna:
 
 
A: Stay down! Här höll jag mig på nedersidan hela tiden, och skickade in i 5 genom något slags blindbyte. Gick att köra typ 100 varv = bra för tvåbeningar som inte orkar släpa ut hela hinderparken.
 
B: Fattar inte att jag orkade, det var ju bara att springa, skicka och försöka hänga med. Hahaha! Tränade på att hålla mig i vänstra delen av "åttan" och skicka honom på tunnel på avstånd - ibland med mer än ett alternativ. Här hade jag en supernöjd Bill som njöt för fullt av teknikträningen, såna här kombinationer är hans roligaste.
 
Och när vi tvåbeningar var trötta i både benen och huvudet var hundarna fortfarande glada, busiga och suddiga:
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0