Tur att tomten tycker att Billy har varit snäll i år...

Jag är verkligen peppad på att låta honom dra, mest för att jag vet hur mycket han behöver jobba med kroppen och bli trött i musklerna för att må riktigt bra. (Till skillnad från Ivan som helst inte alls jobbar med kroppen, utan däremot behöver stretcha hjärnan regelbundet...) Jag tror verkligen att det kan vara den allra bästa lösningen just nu och det kommande halvåret, innan vi förhoppningsvis är tillbaka i någorlunda agilityform igen.
 
Och vem säger att det är en tillfällig grej, förresten?
Det kanske visar sig att Billy är ett geni och att DW/WP är en perfekt sport för honom?
Vi får hoppas det i alla fall :)
 
Eftersom han är såpass stark redan nu kommer han att börja dra 20-25 % av sin egen vikt ganska snart. Då behöver han en riktig wp-sele för att inte belasta fel. Jag ägnade helgen åt att googla mig skelögd bland olika sidor och personer som syr upp måttbeställda wp-selar.
 
Till slut hittade jag en tjej i Finland på instagram, av en ren slump. Hon gör superfina selar! Och hon har en dvärgpinscher! Och ungefär där hade jag bestämt mig. Sök på Jum-Jum's på facebook så hittar ni dit. 
 
Jag mätte Billy (typ hundra gånger) och bokade en beställning. 
Här är Billys mått:
Sen skulle jag bara välja färger också... 
Det var inte det lättaste! 

Från början var jag helt inne på en blågul, men så fick jag syn på selen som hennes dvärgpinscher har. Den är grön, grön och grön i tre olika nyanser. Och så visade hon mig de gröna stjärnorna hon hade fått in, som det går att pynta med – och då var det inget att be för. Klart Billy ska ha en grön sele med stjärnor!
 
Förhoppningsvis hinner den skeppas över Östersjön och landa i min postlåda redan innan jul. Dessutom har vi landat på ett mycket fint pris, de andra jag kontaktade ville ha minst 900 kronor för en motsvarande sele, här kommer jag undan avsevärt billigare. Så skönt!
 
Här är bilden på hennes dvärgpinscher (men jag har pyntat dit stjärnorna i photoshop) och bilden jag fick på färgkombinationen och stjärnorna. Åh, det kommer bli så tjusigt!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

KUL! Du är välkommen till WP-världen :) Jag avundas dig - det är så roligt att fixa med prylar till hundarna, eller hur?

Svar: Ja, herregud. I går när jag beställde selen var jag uppspelt på riktigt och satt och studsade på stolen. Hahaha.
Lisa

2014-12-03 @ 13:18:58
URL: http://www.scillsen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0