Slipat

Hur ofta tjatar jag om Billys klor här i bloggen egentligen? 

Rätt ofta, känns det som. 
Det kan bero på att hans kloklipparfobi är hans allra, allra, allra sämsta egenskap. Herregud vad jag kan bli trött och frustrerad på honom på grund av det! Han är fem år gammal och har klippt eller slipat sina klor hundratals gånger. Av alla gånger har det hänt något läskigt/farligt/otäckt/smärtsamt totalt NOLL gånger - eftersom jag alltid har varit oerhört noggrann. Trots det måste vi genom olika stadier som "drama", "trauma" och "tortyr" varenda jäkla gång. 

Hans kloslip har gått i graven under hösten, och jag har verkligen försökt att få honom att förstå att kloklipparen inte är ett mordvapen, helt utan framgång. Han tror att han ska dö. Han är så övertygad om att hans sista stund är kommen att det jag känner som att jag begår ett övergrepp på honom. Det går bara inte. 

I dag hittade jag äntligen en ny kloslip i en av butikerna i stan, efter en ganska stor sökinsats. Och halleluja, den är så bra! Mycket bättre än den gamla. Det går jättesnabbt att slipa. Och den har lampa! Och Billy gick faktiskt att kommunicera med under tiden, bara en sån sak. 


Nu har nerslipningen av hans (skamligt) långa klor börjat, vi tar det i etapper för att undvika ångest och flooding... Får se hur det går med eventuella skavsår också, det vore ju typiskt om han fick det nu. 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hur länge håller en kloslip? Kan man byta själva "slipningsytan" på nått sätt?

Svar: Min förra pajade efter tre år ungefär, men det var en billig från Clas Ohlson och det var nog ett under att den höll såpass länge. Den här är från Furminator, så jag har lite högre förväntningar på den. Och ja, sandpappret går att byta ut. Det är små rullar, tror att de går att köpa lite varstans. Jag fick med en extra, och en rulle håller väldigt länge. :)
Lisa

2014-12-04 @ 18:37:40
URL: http://copperglow.wordpress.com
Postat av: Sofies

Har också denna och blev väldigt nöjd. Har dock bara provat den en gång än men hunden som inte gillar att kippa klor tog det väldigt lugnt

2014-12-05 @ 15:50:39
URL: http://maysan-astrid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0