Nyårspromenaden 2014

Sedär! Nu är det alltså tradition med nyårspromenad på Varpnäs. 
Så här hade vi det på promenaden förra året.  Då hade vi barmark och solsken, i år var det lite kallare och mycket vitare – herrejösses vilket fantastiskt väder vi bjöds på!
 
 
 
Vi gick bort till tjärnen, där träffade ett vi muntert jaktlag som hade samling och ett gäng som åkte skridskor. Perfekt plats för fika!
 
Jag fikade på krämbulle och nyponsoppa. Ivan ville hemskt gärna vara med. 
 
Billy blev väldigt fokuserad när han hittade husses kanelbulle, hehe. 
 
Sen fokuserade han på skridskoåkarna i stället. Någon måste ju hålla radarn i gång...
 
Lina och hennes fina rasförrädare. :D
 
Det bästa med att fika vid tjärnen var att det fanns godisträd där. 
 
Nomnomnom!
 
Alltså detta lilla gull. Jag blir aldrig immun mot sötman här...
 
Sa jag att vädret vad fantastiskt?
 
Alla var nöjda och belåtna – dags att fortsätta promenaden. Vi hade siktet inställt på ridhuset.
 
Vid ridhuset mötte storfavoriten Boss upp oss.
Billy blev utom sig av lycka och det smittade av sig på Bolt, så de bildade en B-trio och sprang som galningar där inne. 
 
Ivan sprang inte så mycket, han filosoferade på egen hand och letade möss. Lilla gullebullen!
 
Nu har jag två nöjda och trötta pinnar i soffan. 
Och en trött husse med, för den delen.
Härliga flocken! ♥

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilka fina bilder!
Gott nytt år!

Svar: Tack! Det var längesen jag rastade kameran ordentligt, så det var tur att den fick följa med. Jag måste bli bättre på att ta med den...
Lisa

2014-12-31 @ 19:29:58
URL: http://mandisochjag.blogg.se
Postat av: Louise

Den där Boss är en riktig magnet! :)
Så fort ni hade kopplat alla tre så blev min Bixx superduper kär i honom. :D
Tack för en kanon promenad! :)
Både Bixx och matte gillade det skarpt trots att Bixx är en liten utböling i Andeless-gruppen. :)

Svar: Ja, Boss har verkligen något magiskt magnetfält :D
Lisa

2015-01-02 @ 06:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0