Kaninkamp

I dag gjorde jag något som jag skulle ha gjort för längesedan: kampflätor med kaninpäls.

Vi har haft kaninpälsarna länge, och hundarna älskar dem - men det blir en del att dammsuga när strimlarna i flocken sätter igång. Från början kommer kaninerna från ett gäng uteburar utanför vårt hus, en tjej födde upp köttkaniner och jag frågade vad de gjorde med pälsen och om jag kunde få några. Som grädde på moset fick jag även tassarna att ha till viltspår. Perfekt och närproducerat!

Det blev ganska många flätor flätade i dag, tre korta och tre långa i lite olika varianter:


Alla fick godkänt av den kräsna testpatrullen:



Han är så himla go! Varje fläta jag gjorde skulle utvärderas direkt den var klar, då kom han och hämtade den medan Ivan snodde den förra. De har även dragkampat och busat rejält med flätorna ute i hagen. Fina pinnepojkar! Jag älskar att de fortfarande leker såpass mycket, både med mig och med varandra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0