Våra agilitykommandon

I kväll ska vi på andra tillfället på nya agilitykursen (läs om första tillfället här), och som läxa har vi att skriva upp vilka kommandon vi använder nu och om det finns något vi vill ändra på när det gäller kommandon och kommunikation på banan.
 
Jag och Lovisa passade på att göra läxan i bilen på väg hem till Karlstad efter helgens äventyr, och det här är vad jag kom fram till: 
 
Min och Billys ordlista ser ut så här:

Fram  - Hopphinder
Hopp - Däck och långhopp
In - Slalom
Genom - Tunnel och säck
Upp - Kontaktfältshinder
Ner - Kontaktfält
Bra - Uppmuntran
Kör - Fortsätt rakt fram
Här! Kom! Billy!  - Kontakt på banan
 
 
Det här vill jag kunna utöka ordförrådet med:
 
Gungbrädan - Vipp?
Hoppa/spring mot mig - Kom?
Hoppa/spring från mig - Ut?
Jaakko - Sväng?
Gå på utsidan av hindret - Runt?
 
Men mest av allt: mer, bättre och tydligare handhandling.
Det finns en tjej här i Karlstad som heter Felicia och som tävlar med en kelpie som jag alltid smygkollar på. Hennes handling och handtecken är verkligen något jag efterträvar...
 
 
 
Har jag glömt något?
Finns det något smart som jag har missat?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0