Recension av selen

Nu har Billy använt selen från Mitizo Dezign i en vecka. Det är en sele som man kan knäppa fast kopplet både på ryggen och framme på bröstet, som en WGV-sele. 
 
Billy har storlek small på sin, men jag tror att han egentligen hade kunnat ha storlek medium eftersom jag har fått spänna ut den mycket runt bröstkorgen. Den är för övrigt reglerbar överallt och jag tycker att den sitter jäkligt bra. Billy gillar den, han kliver enkelt i och ur den och den sitter där den ska under tiden vi är på promenad. 
 
 
Hur fungerar den då?
Jo tack, bra. 

Jag växlar mellan spännet på bröstet och på ryggen, och märker att han drar mindre. Ärligt talat drar han mindre än förut oavsett var kopplet sitter, så jag antar att han har förstått grejen. Det är jätteskönt, han tar fortfarande sitt utrymme men är inte det minsta tung när han har selen på. Min känsla är att han tycker att det är skönt att veta att selen innebär lite andra ramar än vad han är van vid. Han finner sig väldigt bra i det och det glädjer mig. 

 
 
Så... Ptja.
Jag gillar den verkligen och kommer att köpa en till Ivan också.
Det är ett bra betyg, vill jag lova.



Kommentarer
Postat av: Patricia

Tyvärr håller jag inte med dig så det glädjer mig att höra att andra uppskattar selen. Bullen Edgar lyckas töja ut spännena hela tiden och så sitter den inte så bra på honom. Kanske bättre för lättviktade hundar än vår 20 kilos energiska hund?

Svar: Vad tråkigt att den töjer sig för er. Billy väger bara 6,5 kg, så för oss fungerar det hittills utan problem. Jag ska dock vara uppmärksam på hur spännena beter sig framöver. :)
Lisa

2013-11-04 @ 07:58:46
Postat av: Cecilia

Åh! En sån ska jag med köpa!
Och Billy är förövrigt lika snygg som vanligt ;)

kramar cecilia och cornelis

Svar: De är skitbra! Sara/SM Hundtjänst är det som säljer :)Och tack för snygghetskomplimang - men jag tycker faktiskt att han är lite tjock nu... ;)
Lisa

2013-11-06 @ 21:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0