Mitt årliga mysterium

NÄR ska hundarna vaccineras?
Förra året fick de sin spruta 14 november, och eftersom jag vet att det inte alls är superdupernoga som inom ridsporten är jag lite fundersam... (I hästvärlden är det enkelt: du har 365 dagar på dig, annars är det ny grundvacc som gäller. Om pinnarna vore hästar så hade det alltså varit vaccinering allra, allra senast 14 november i år också.)
 
Men... Billy ska ju tävla 16-17 november, och jag vet ärligt talat inte om det är bäst att göra det före eller efter. 
 
Någon som har tips?
 

 
Ett dygn senare:

Nu vet jag! Vi vaccinerar efter tävlingen.
DHPPi ska de egentligen ha vart fjärde år, men jag kommer att göra det vart tredje. Senast var 2010, så jag passar på att ta det i år. Ivan ska däremot bara ha Pi nu, han får DHPPi nästa år i stället.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Vad säger de på tävlingsplatsen? Blir det gnälligt om det gått mer än ett år? Kom på att B har vaccination 1 dec varje år och den dagen är det ju tävling...

Svar: Nej, det blir inte gnälligt. De kollar inte ens om det inte är stickprov. Tvärt emot vad vi ryttare är vana vid ;)
Lisa

2013-11-08 @ 09:27:58
URL: http://hundpalatset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0