Ivan har varit hos massören

I förmiddags var jag och hundarna hos Urre-burr för att Pernilla skulle klämma och knåda lite på Ivan. Mycket för att Ivan behöver acceptera att bli hanterad av en "främmande men av flocken godkänd person", men också för att jag vet att han behöver klämmas och knådas. 
 
Helkroppsmassage, stresspunktsbehandling och stretching stod på shemat. Och mycket riktigt, Ivan hade tydliga spänningar i nacken och korsryggen, dessutom är han ojämnt musklad i bakbenen. Bra att veta. Nu väntar ytterligare två besök på Urre-burr för att mjuka upp The Black Destroyer, det närmaste redan på lördag. 

Det tog ganska lång tid innan Ivan fann sig i behandlingen, men när Pernilla var klar låg han kvar i hennes knä, nästan som i trans. Han var nog precis så där mysigt hög som jag blir av massage. 

Billy kompenserade Ivans låga engagemang med att visa sina allra bästa och charmigaste sidor, men han får vänta med massage ett tag till. Sista tävlingen är 1 december och jag tror inte att han får massage innan dess.

 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Så bra att det finns. Vi har också fått en hundmassör hit och Alf har varit på laserbehandling när han fick en muskelskada. :) Vet ju själv hur skönt det är med massage.

2013-11-06 @ 12:23:28
URL: http://www.echoserra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0