Agilitykursen #2

Nu har jag och Billy kommit hem från veckans omgång av tävlingskursen.

Vi ställde upp samma bana som förra gången. Efter förra veckans katastrof hade jag redan analyserat och planerat vad jag skulle göra annorlunda: mer rörlighet och min placering mellan hinder 13 och 14.
 
Förra veckan höll jag mig på 13-sidan, och då fick Billy punka på hjärnan - trots att vi har tränat massor av staket. I dag provade jag att skicka in i tunneln och placera mig mellan 13 och 14 på andra sidan (alltså 14-sidan), ta emot och sedan skicka 14, 15 och 16 därifrån. Resultatet = perfekt direkt och en skön känsla av revansch. 

Min träning fram till nästa vecka blir staket och slalom.
 
 
Slalom var nämligen andra halvan av kursen i dag. 
Självständighet är nyckelordet och jag vet hur jag ska träna. Färre portar, minskad närvaro från mig och extern belöning till Bill. I teorin verkar det lovande, än så länge vet jag dock inte hur det är i praktiken eftersom vi inte hade tid att prova.
 
(Tidsbristen i den här kursen är verkligen påtaglig. Jag kan såklart snappa upp mycket nyttigt av att se på de andra, men den här gången fick jag och Billy till och med mindre individuell träningstid än förra gången.)
 
Nu ska Ivis få träna lite rally, sen är det natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0