Kvällstur till veterinären

Igår när jag kom hem från ett kvällsmöte möttes jag av två glada hundar vid dörren, vi gick raka vägen ut och kissade och när vi kom in såg jag hur Ivan smet som en liten iller till sovrummet. Det är hans typiska skurksmit, så jag följde efter.
 
I sängen låg en påse med "Sportmix - nötter och russin" som hundarna hade brutit sig in i och haft ätfest. Paniken kom krypandes när jag insåg att Ivan garanterat hade ätit russin.
Jag ringde en veterinärkompis och frågade om det räckte med att kräkas, och det gjorde det. Sagt och gjort - jag provade med salt, som alltid har fungerat förut, och Ivan bara svalde.
Fan.
Salt är ju nämligen inte det minsta nyttigt att svälja om man är en hund, och fungerar det inte som kräkmedel måste man ändå få hunden att spy för att få upp det.
 
På Billy fungerade det alldeles utmärkt, han spydde upp både nötter och russin omedelbart, tack och lov.
 
Ivan vägrade däremot att kräkas, så det var bara att lyfta på luren och pröjsa 200 spänn för att få prata med jourveterinären som rådde oss att komma in på direkten.
Sagt och gjort, vi åkte till djursjukhuset och blev kvar där i över två timmar. 
 
Ivan fick först lyxig burkmat och vatten, sedan en spruta och kräktes ordentligt en stund efter det. Sen fick vi vara kvar tills han hade piggnat till, druckigt vatten och kissat. När vi kom hem fick han ris med torsk och medicinskt kol.
Smarrigt värre!
 
 
Trött Ivis efter att ha fått spruta och kräkts (notera den gröna kräkbehållaren som vi sedan letade russin i)
 
En halvtimme kvar till hemfärd, jag var supertrött och Ivan började piggna till.
 

Kommentarer
Postat av: Tingan&Flizan

Så skönt det sluta bra :)

2013-04-02 @ 21:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0