En måndag i livet

I morse vaknade alla (utom Ivan) frivilligt väldigt tidigt, men efter en rekordkort morgonkiss (-15 grader!) gick jag och hundarna och la oss i sängen igen. Ivan somnade om under täcket, och jag och Billy hade mysmys och såg på Ponnyakuten tillsammans.
 
 
Sedan var det dags att ta tag i dagen ordentligt, Billy ville nämligen gå ut.
Ivan ville däremot inte gå ut, så jag och Farbror Brun fick gå själva. 2,5 kilometer senare kom vi hem, släpade upp Ivan ur sängen och gick en kort runda med honom. Alla nöjda!

Sedan har dagen varit som vanligt, fram till nu på kvällen. 
Hundarna har med gemensamma krafter inventerat HELA leksakskorgen. Det har de aldrig gjort förut. Ivan brukar gå och hämta en leksak emellanåt, men det här är något i en helt annan klass. Alla hundarnas leksaker ligger utspridda över vardagsrumsgolvet. Alla. En efter en har de plockats ur korgen och utvärderats.
 
 
(Längst ner i korgen hittade de varsitt gammalt tuggben, så nu ligger de lugnt och stilla i soffan och gnager.)
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hehe vårstädning bland sakerna? :)
Vår ena tax är precis så där bekväm, sover länge och går inte gärna ut om det är minsgrader. Dom är för roliga.

2013-03-15 @ 13:58:01
URL: http://www.echosierra.se
Postat av: Yasmine

Åh va jag sitter och ler varje gång jag läser din blogg. Dessa underbara små påhittiga pinnar, Känner igen så himla mycket i vår egna lilla kille. Förresten, har du någon instagram?

2013-03-19 @ 15:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0