Klockan är 02:20

Och här står jag och kokar ris till Ivans arga mage.
Han har ätit något som inte riktigt är bra (okänt vad, Billy mår fint i alla fall) och har varit 1) illaluktande och 2) illamående. Den första slutade dock när det andra började. Jag trodde först att det var något med analsäckarna, så illa luktade han... Det ena utesluter dock inte det andra.
 
Han är i vilket fall som helst extremt manisk när det gäller att själv framkalla kräkning, så det bästa är att hjälpa honom. Jag kör på tricket med salt, även om det känns som tortyr. Det fungerar i alla fall. 
 
Just nu ligger han och sover igen, men jag vågar inte riktigt ropa hej än. Vi har varit uppe både klockan 01 och 02, men han spydde redan klockan 20 (till tonerna av Melodifestivalen och Army of Lovers). Då var han också ute och bajsade, och sedan var det lugnt. Fram till klockan 01, alltså.
 
Han får svälta tills i morgon, och så får han riset och avkoket till frukost.
 
 

Kommentarer
Postat av: Patricia

Själv har jag suttit uppe sen halv fyra med Edgar som har ont i magen och inte riktigt kan kräkas men har lyckats trycka ut åt rätt håll iaf (utomhus). Han har varit inlagd för smärtorna som de inte hittat varför han har. Hur ger du saltet och hur mycket? Nu tänkte jag inte prova men kan vara bra att veta vid andra tillfällen då han har ätit någgot olämpligt. Jag hoppas Ivan mår bättre nu.

Svar: Ivan mår bättre, tack och lov! Och saltet ger jag ungefär en tesked (lite mindre) och lägger det längst bak på tungan. Men det finns andra grejer att ge också: Vit sparris (på burk!) = kapslar in om hunden har ätit något vasst.
Morotspuré = första hjälpen vid diarre.
Fiskbullar = skonkost för arg och uppretad mage, lättare att ha hemma en vit fisk/kyckling för att koka.
Lisa

2013-02-25 @ 05:25:59
Postat av: Patricia

Tack för tips! Det här ska jag anteckna!

2013-03-02 @ 00:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0