Att tappa saker

Billys busigaste grej: att tappa saker.
Han gör det cirka 100 gånger om dagen. 
 
Han gör det just nu.
I skrivande stund har Billy tappat en kanin från soffan, och står och tittar på den samtidigt som han gråter väldigt ynkligt. Han går inte ner och hämtar den (om inte jag verkligen hetsar honom att göra det), utan väntar på att jag ska plocka upp den/den ska komma upp av sig själv. När jag plockar upp den (pga orkar inte höra hans gråt) blir han jättelycklig, och kastar jag i väg den hämtar han den gladeligen. Och sen lägger han den i soffan och puttar den omsorgsfullt närmare och närmare kanten - tills den ramlar ner på golvet. Då spelar han först jätteförvånad, och blir sedan ledsen. Men han går inte ner och hämtar den.
 
Jag måste nog filma det här någon dag så att ni får se. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0