Rallylydnad med Ivan

Eller rallyolydnad kanske är en mer korrekt term just i dag?
Hahaha!
 
 
Den här lilla marsipangrisen har gjort sin tredje och sista tävling i år, och det gjorde vi till tonerna av diskdisco. I första klassen på grund av mig (jag gjorde sidosteg åt höger före skylten i stället för efter och diskade oss därmed på FÖRSTA skylten. Hurra!) och i andra klassen på grund av liten olydig hund som tröttnat på allt och som bara ville genomsöka ridhuset efter möss. 

Ivan vet nämligen att om det är något som är säkert här i världen, så är det att det finns möss i ridhus... 

Det blev det svarta halsbandet. Urtjusigt!
 
Om jag inte hade klövat till det i första klassen så hade vi skrapat ihop 80 poäng, domaren var snäll nog att fortsätta räkna hela banan trots diskningen. Och Ivans lillhjärnan blir kanske lite väl varm av att starta två klasser, men vi har åtminstone provat. Han var dessutom helt fantastisk på uppvärmningen, den lille skiten. Vi fick i alla fall kommentarer om att han är urgullig, både på protokollet och bland konkurrenterna på läktaren. 

Om jag ska vara helt ärlig så tror jag att det var hans förväntningar på ridhus som ställde till det mest i dag, vi har aldrig tränat rally i ridhus - däremot har vi haft ridhusparty med inslag av möss flera gånger. Inte konstigt att han var extremt fokuserad på sargen...
 
Och det här med att det faktiskt går att ta med Ivan på tävling, utan Billy och utan husse och utan allt annat som hör till vardagen, där han finner sig i att det finns andra hundar och andra människor och en uppgift att lösa... Det är ganska otroligt att det fungerar, och för bara ett år sedan hade jag aldrig kunnat drömma om att göra det. Fina Pivi! ♥
 
Här är banorna, båda var väldigt roliga:
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ni är duktiga som kör på :) Snart sitter det! Lycka till!

2013-12-15 @ 19:34:17
URL: http://www.echosierra.se
Postat av: Terése

Jag är alldeles för virrig i huvudet för det där med rallylydnad, så jag är imponerade av alla som håller på :P... och det otroligt söt är han! Väldigt fint namn också, vi har ju lite ryskt tema på både hund och barn här hemma :P

2013-12-15 @ 20:43:03
URL: http://bouvierbaby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0