Nu har vi tävlat igen!

Agilityklass:
Diskelidiskdisco!
Tråkig start med slalomen - även om både starten och slalomen i sig var väldigt bra. Det som hände i slalomen var att Billy blev störd, troligtvis för att slalomen är under renovering och vi tränar väldigt mycket på nya slalomen, men tävlar med gamla. Han är avsevärt snabbare i slalomen nu, det måste jag säga. Duktig!

Jag är nöjd med min handling fram till det att han inte tar tunneln, och jag är fortfarande inte helt säker på vad som hände där och varför han inte tog den - men jag är väldigt glad att han tar bakombyten så jäkla bra. 
 
När vi kom till gungan gjorde jag en snabb lägesanalys och bestämde mig för att diska oss där. Med tanke på hur många fel vi hade dragit på oss så var det liksom bättre med en disk och en väldigt positiv upplevelse på gungan än att hafsa i mål och sedan gå raka vägen till skamvrån utan att passera gå. Jag är oerhört nöjd att jag valde att göra det, det kändes skitbra och jag vet att det var värt det. 
 
 
 
Hoppklass:
Diskdiscot fortsätter. 
Den här klassen hade tema: spring för livet! och det var väl ungefär det vi gjorde fram till Bermudatriangeln där det blev knas på grund av min virrhjärna. Det är enbart min placering mellan hindren som sabbar, och den tabben tar jag gladeligen på mig. Billy hade verkligen roligt på banan och det värt allt. (Jag vill också hävda att vi ändå lyckades klämma in två snygga byten även i den här rundan. Den där kursen vi går kanske ger mer än vad jag först vågade hoppas på?)
 
Efter disken blev det än en gång trassel i slalomen, men jag var så glad över vårt tempo och den sköna känslan av flow att det inte gjorde något. Vi har ju faktiskt reserverat hela den här vintern åt slalomträning, så det kommer.
 
 
 
Bästa grejerna med dagens tävling:

1. Billy var glad och framåt. Inga konstigheter och inga spöken. Halleluja!
2. Vår nya startritual känns jävligt bra. Konceptet "mysig stund först - fullt ös sen" verkar vara nyttigt för oss.
3. Min handling och vårt tempo är märkbart bättre än tidigare. 
4. Alla tabbar är fixbara. Vi (jag) gör faktiskt inga allvarliga fel.  
5. Jag ser mycket fram emot vinterns träning. Nästa år är vi bäst.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Alltså GUD vad bra det ser ut! Han är verkligen jättefin, självständig och säker. Bra jobbat!

Svar: Tack! Träningen med Team Sillgo ger resultat!
Lisa

2013-12-01 @ 21:00:50
URL: http://hundpalatset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0