Bättre bur för bättre djur

 
Förra veckan, när jag skulle till Rusta för att köpa julgranskulor, hittade jag en ny bur till mina djur. Rätt storlek, rätt funktioner och rätt modell för 350 pengar = enkelt beslut. Den är mindre än andra buren, har taklucka och sån där fantastisk stålrörskonstruktion som gör att den är väldigt stabil och enkel att både sätta upp och fälla ihop. Jag hade sneglat på buren från Hööks ett tag, men tror att den här blir bättre för oss. Vi behöver inte den extra öppningen och jag gillar att den har en ficka på sidan - och så sparade jag 100 spänn på den här. *snål hundägare* (Så, nu har jag väl ändå motiverat detta köp tillräckligt?)

Den där larviga dynan som följer med kände jag dock att vi klarade oss ganska bra utan. Billy studsar in i buren med sådan fart att den korvar ihop sig och inte gör någon nytta i alla fall. Och som av en händelse var vi och kollade på golv i går. Där hittade jag stuvbitar av olika heltäckningsmattor, och jag slog till på en svart och lurvig för hela 30 spänn som enligt mitt ögonmått verkade ha rätt storlek. Och alltså: KOLLA! Om det hade varit en tävling i ögonmått hade jag vunnit:
 
 
När jag la ut båda mattorna på golvet gjorde hundarna ett mycket klokt val.
Duktiga pinnar! 
 
 
Så här lurvig är den. Och det fina med heltäckningsmattor är att de har en väldigt styv baksida, den kommer alltså att ligga väldigt still. 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Vilka lurviga mattor! ser helmysiga ut! =)

2013-12-09 @ 17:06:49
URL: http://www.fluffmonster.blogg.se
Postat av: Fiona

Den buren från Rusta har jag hört gott om :) Bra val!

Svar: Tackar! Hittills har den gjort sitt jobb, om man bortser från att dynan är kass. Är väldigt nöjd med nya mattan i den, den håller sig på plats :)
Lisa

2013-12-11 @ 11:27:24
URL: http://enyalilja.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0