Äsch, ibland följer vi inte planen

I går bestämde jag mig för att ta det lugnt under veckan och meddelade Team Sillgo att jag inte skulle komma på torsdagsträningen redan i morse, samtidigt som jag bokade in träning på lördag som kompensation. Jag har lite för få timmar på mitt dygn just nu och ser väldigt, väldigt mycket fram emot nästa fredag då det är starten på jullov och härlighet i hela två veckor. Mmm... Jullov... Mmm... Härlighet...
 
Men sen ångrade vi oss och åkte och tränade ändå. 
Jag och Johanna ställde upp samma bana som i tisdags och i början var jag inte superpeppad - men Billy tyckte tydligen att det var dags att plocka fram sin stjärnpotential. Herregud vad bra det gick!
 
Vi hittade lösningen på 4-7 genom att skippa bytet och placera mig på ett nytt sätt = klockrent!
Sedan körde vi snäva svängar och "Tight!" och lite improviserad bana, och Billy va så fantastisk att hälften vore nog.  I pausen fick han träna burstadga med husse (och var superduktig även på det, trots störning i form av favorittollare på banan) medan jag och Ivan tränade rally.
 
Lillryssen var också på bra träningshumör i dag, så han ligger i ett välförtjänt soffkoma just nu. Jag ser fram emot tävlingen på lördag och hoppas att de har tänkt på att små hundar utan päls på magen inte är superförtjusta i att ligga på kall ridhusbotten. Dessutom råkade jag anmäla oss till en klass till, så det blir två starter i nybörjarklass. Hoppsan!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0