Agilitykursen #4

Kontaktfält och kroppspråk på schemat den här veckan.
 
Jag och Billy tränade running contacts, och han tar det jäkligt bra. Bättre än vad jag trodde, faktiskt. Jag är dock inte helt säker på själva processen från start till klart. Hur vet jag när det är dags att prova med riktiga kontaktfält? Hur går det till att föra över konceptet till verkligheten, rent praktiskt? Nåväl, han gillar att träna på det - och det kan ju bara inte skada.
 
Vi tränade svängar också, och det tycker både jag och Billy är jäkligt kul. Nu låg fokus på kroppspråk, uppmärksamhet och att få tighta svängar där hunden kortar språnget och vänder så nära hinderstödet som möjligt = mycket, mycket användbart. Där kommer jag att lära in ett nytt kommando snart. (Tänker att "Tight!" faller sig ganska naturligt)
 
I torsdags tränade vi slalom också. 
Billy var grym! Eller ja, han var grym emellanåt. Tillräckligt grym för att jag ska känna att slalom kommer vara vår bästa grej inom en överskådlig framtid. 
 
Duktig Brun!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0