Nybadade pinnar - och lite om pälsvård

Lördag.
Vi vaknade, myste och sen vi gick ut på kosafari hos grannen. 
Det gick finfint ända tills Ivan rullade sig i något äckel (inte kobajs, tro't eller ej!) och luktade så himla pyton att han fick vara så god att bada lite.
 
 
Och för rättvisans skull fick Billy också bada.
Men först borstade jag av honom rejält med gummikardan, han har årets fällperiod nu och tycker att det är jätteskönt att bli av med lösa strån. 

Det här är 100 % av alla pälsvårdsgrejer mina hundar kräver.
En gummikarda och en bra schampo. Petwise har superbra schampon, det här har vi haft i över tre år och varje gång jag använder det blir jag ändå förvånad över hur bra det är. (Och det säger väl egentligen mest om hur ofta våra hundar badar...) Det på bilden som varken är en gummikarda eller ett hundschampo är en microfibertrasa att torka blöta hundar med. Mycket bättre än en vanlig handduk!
 
 
Och sen var det världens race (after bath = happy hour, enligt mina hundar. Då är de helt vilda!) och sen var det mystäcket på en stund för att torka helt och hålla värmen. Billy äääälskar sitt fleecetäcke:
 
 
Nu är de superblanka nöjda med livet.
När det har slutat regna och åska ska vi nog passa på och träna lite... 
Agilitytävling på onsdag!

Kommentarer
Postat av: Paulina

Bra med tips på schampo, har ännu inte hittat nåt bra schampo som jag gillar till Pingu så Petwise schampot är kanske värt att prova :)

2013-08-11 @ 12:10:56
URL: http://brukspinnar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0