Agilitytävling

I går åkte vi till Kil för att tävla.
Det var superduper inoff och toppenbra träning. 
 
I första klassen fick vi 5+5 fel, båda på kontaktfält.
Så typiskt, allt annat var verkligen klockrent. Jag blev lite nervös när jag såg att säcken var med, vi har tränat säck sedan i höstas (!) och Billy brukde tycka att den är lite läskig. MEN, han fixade det galant och var helt obrydd. Duktig Brunis! Slalomen var också fin, men vi måste verkligen få upp tempot där. 
 
I hoppklassen var Billy ganska ofokuserad i början, han sladdade in i slalomen genom fel port, så där fick vi ta om. Sedan missade han ett hinder, som han hoppade från fel håll när jag kallade tillbaka honom. Så himla onödigt, men jag tar på mig den för det var antagligen rena handlermissar både när han missade hindret och när han tog det baklänges. Diskning, alltså.
Resten av banan gick bra, även om den var jäkligt avancerad. Det var inga räta linjer någonstans, och massor av svåra vinklar och byten. De tre sista hindrena hade jag Billy framför mig - och kunde fortfarande styra honom på rätt hinder, och DET är jag imponerad av.
 
Billy laddar inför första starten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0