Agility - officiell debut

Klockan 06.42 släpade jag upp Billy ur sängen, stoppade in honom i bilen och åkte till Örebro. Väl på plats blev han mätt, fick en tävlingsbok och jag lyckades faktiskt infinna mig på rätt bana vid rätt tillfälle.
 
Första klassen var agilityklass, och banan var väldigt trevlig, inga direkta konstigheter alls.
Starten var SKITBRA, de första tre hinderna var helt klockrena. Sen gjorde jag en totalmiss (och Billy gjorde sin specialare; Hoppa hindret från fel håll) som innebär diskning, men vi fortsatte ändå. Säcken, gungan och A-hindret var helt jäkla perfekta, och sen försvann Billy in i ett av tälten i publiken och retade upp en mexikansk nakenhund. Woop woop!
 
I vänstra hörnet ser man inte tältet som Billy våldgästade, för det står bredvid. Precis utanför bild.
 
Nåväl, inför hoppklassen hade vi laddat om.
Banan bestod i princip av en... knorr; raksträcka, cirkel (volt), raksträcka. Inga större svårigheter egentligen. Vi gjorde än en gång en bra start, men Billy trasslade in sig i slalomen två gånger. Sedan var det raketfart och full koll på läget, ända tll säcken (tredje sista hindret). Där bestämde sig Billy än en gång för att avvika från banan för att spana in både domaren och en hinderkontrollant lite närmare. I samma veva klev han över säcken, vilket medför uteslutning...
 
Jag är i alla fall jätteglad och löjligt stolt över min lilla Formel 1-pinne. Jäklar vad snabb han är! (Inte bara när han springer åt fel håll...) Vi hade finfin assistans och peppning från några klubbkamrater, och stämningen var verkligen på topp.
 
Resultatet blev således; Dubbel diskning. :D

Kommentarer
Postat av: Dessi & Teddie :)

Hehe, låter som ni hade kul iallafall :)

2012-09-02 @ 16:26:52
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0