Viltspår!

 
Idag fick vi gå ett riktigt snårigt och slingrigt spår, och Billy pinnade på i en rasande fart. Vårt spår var lite kenpigt, eftersom igår när de la spår gick de fel och fick börja om - men det var inga konstigheter alls.
 
Efter tredje vinkeln började han verkligen jobba i spåret och jag kunde nästan inte hålla mig från att jubla. Jag har väntat på och längtat efter att han jobba intensivt och synligt i spåret och ÄNTLIGEN kom det. Troligtvis har de drivit älg tvärs över vårt spår tidigt i morse, för viltkänningen syntes tydligt - men han jobbade jäkligt fint med att hålla sitt spår och jag älskade verkligen vad jag såg. Herregud vad stolt och nöjd jag var!
 
Jag filmade inte då, men här är en snutt på skott och spårslut:


 
Det är andra spåret med skott, och jag är så glad att det inte bekommer honom det minsta. Han blir ganska taggad, men han är absolut inte rädd.
 
Nästa helg är första provet, och efter dagens insats är jag väldigt förväntansfull. 

Kommentarer
Postat av: Paulina

Så duktig han är! Provet kommer säkert gå jättebra :)

Svar: Jag är ganska nervös faktiskt, det är så mycket älgar och hundar och jägare i skogen hela dagarna (hela veckorna!) att det kan vara hur mycket distraherande spår och dofter som helst. Men det ska bli kul att se vad domaren säger :)
Lisa

2012-10-14 @ 09:23:41
URL: http://pingurummel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0