Agility - debut i ridhus

Idag har vi tävlat!
Banan i första klassen var den svåraste banan för oss hittills, men eftersom vi var diskade redan innan första hindret gjorde vi bara halva. Heheee. Billy satt perfekt placerad och väntade på min signal, när jag sa "Fram!" så sprang han åt andra hållet och försökte ragga upp en tämligt skeptisk terrier... 
 
MEN!
Det är precis sånt här som vi behöver träna på, och det var så himla skönt att med milt våld släpa in honom banan igen och sen köra halva. Gött!

I andra klassen diskade vi oss inte förrän vid näst sista hindret (hurray!) och han var så himla bra! De tre första hinderna var hinder - däck - längdhinder, och på längdhindret bröt väl ungefär 80% av hundarna ut eftersom det saknades "infångare" som markerade hindret. Och nej, så får det inte vara - men det var typ en inoff inoff, så ingen orkade bry sig. Där slank han ut, men tog om det på direkten och sen flöt resten av banan på skitbra tills jag skickade in honom i sista tunneln (böjd till ett U) där han tydligen vände i utgången och tog samma tunnel en gång till. Men det gjorde inget, vi hade grymt bra känsla på sista rundan - och jag upplevde någon form av kontroll!
 
 
Härligt, härligt!
 

Kommentarer
Postat av: Dessi & Teddie :)

Härlig headerbild :)

Svar: Tack! De gör sig bra på bild, de där pinnarna :)
Lisa

2012-10-28 @ 12:07:23
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0