Sporthundar

Vi avslutade dagen med att träna agility.
Åh, vad roligt det var!

Billy fick träna kontaktfält, som han fuskar med ibland.
Ivan fick träna starter, som han fuskar med ibland.
Båda hundarna var superduktiga! 

Efter första rundorna tog jag fram en minidummy som vi fick av Phia och Heffa (det är egentligen en nyckelring, men har en väldigt passande dp-size) och testade den som belöning. Så himla lyckat! Båda hundarna tände till ordentligt och både jagade och kampade och busade. Så roligt! 

Snart ska jag börja träna slalom med Billy igen.
Jag klurar på vilken metod som är bäst, 2+2 eller bågar..?




(Nej, jag har inte vita handskar. Mobilkameran måste ha fått lite fnatt...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0