Finisar och lite foderprat





Hurray! Ivans nos är svartare än någonsin.

Eller i alla fall sedan den började tappa pigment. Att färgen kommer tillbaka innebär att han inte har vitiligo, utan att teorin om kalciumnivå i förhållande till könshormon inte är helt otippad ändå. Jag vet inte riktigt varför färgen kommer tillbaka, men jag hoppas att det har med fodret att göra. Nu för tiden får hundarna i sig mer kalcium än tidigare - både i form av kött, ost och annat smarrigt, de äter sin fiskmat och äter rå fisk eller kyckling (oftast med ben) minst en gång i veckan.

De håller dessutom formen fint, även om Ivan skulle behöva bli lite rundare. Han är en spinkis, men börjar få lite mer hull och muskler nu. Båda hundarna är blanka i pälsen och mår som små prinsar.

Det konstigaste av allt i matväg är att båda hurna är helt besatta av Frolic (!!?). Frolic som verkligen inte är det bästa en hund kan äta, och mina är helt tokiga i det. De får det såklart bara som belöning, och pyttelite, men om de fick välja mellan Frolic och annat godis hade de lätt valt Frolic...

Nåväl. Den här veckan ska jag ta en ny nosbild på Ivis, det är ganska precis 3 månader sedan jag gjorde det sist, och det är stor skillnad. Här är förra nosrapporten.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0