Yes! Yes! Yes!

 
Vad jag gjorde i kväll?
Jag ignorerade lunginflammationen lite och åkte ut till brukshundklubbens agilityplan med två pigga dvärgpinnar. Det var tre andra personer där, så det var lite svårt att ha någon slags plan. Men Billy fick träna slalom och säcken. Den här gången provade jag att gå på vänster sida om slalompinnarna. Ha ha ha, det var bara att glömma. Resultat: en mycket förvirrad Billy. När jag gick på högersidan var han däremot skitduktig! "Slalom!" och "Hit!" är definitivt ett bra koncept för oss just nu, med hjälp av två kommandon klarar han lätt 8 slalompinnar. Duktig Bill!
 
Sen provade vi säcken.
Den är verkligen inte småhundsvänlig, och Billy har tyckt att det har varit lite läbbig. Idag gjorde han den helt klockrent! Han fick prova helt själv och gjorde det så himla bra. Jag bara skickade, han kämpade genom säcken och fick en väntande belöning någon meter från tunneln. Så himla duktig! Säcken var det som Billy imponerade klart mest med den här kvällen. 
 
Sen hoppade vi lite.
De andra tjejerna hade satt upp en halvcirkel, och jag har tänkt att vi ska börja träna kvickare handling, så jag passade på att göra lite olika kombinationer.
Först A B C, sen X Y Z, sen A B X, sen A B X Y C, sen X Y A B Z X A. (Variationen är i det närmaste oändlig.)
Billy var oerhört uppmärksam och väldigt kvick. Det var en helt suverän avslutning!
 
 
 
Mina fina ♥
 
 
Ivan fick köra lite slalom. Sen smet han, skällde ut en BC och fick infinna sig i utvisningsbåset. 
Passivitetsträning och tålamodsträning är också träning. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0