Woop Woop!

Efter att skickat iväg hundar och make på DP-träff med samling klockan 10.00, och själv ha legat hemma i sängen hela förmiddagen, blev jag hämtad och körd till brukshundklubben. Uppfödarna hade anlitat the very best agilitytränare in the world (den bästa jag har tränat för i alla fall) för att lära åtta pigga dvärgpinnar grunderna i agility. 
 
Jag skulle ta det "lugnt" och träna lite slalom i lugn och ro, intalade jag mig själv. 
Jo, tjena.
Några timmar senare = helt slutkörd. 
 
Billy gjorde i alla fall sitt livs bästa slalom idag. Jag ville grina av stolthet. Dessvärre var det typ 0 personer som såg det och kan intyga. Kul på hjul. 
Jag började i alla fall med fyra pinnar, och insåg att jag kunde lägga till ett "hit". Alltså "Slalom" = in och "hit" = ut. Och Billy ba: JAHAAAA, är det såhär du vill att jag ska göra? Men säg det då!
Efter fyran tog vi en paus, och sedan provade jag åttan. Och med hjälp av mitt hit så gör han det helt fantastiskt bra - vi provade tre gånger och han gjorde alla rätt alla gånger ♥
 
Förutom att han är grym på slalom och alldeles fantastisk och underbar, är han dessutom snabbast av alla. Han kammade nämligen hem segern i DP-racet i år igen. 
Mammas finaste pärla!

Hehe, så himla smickrande bild.

Och Ivan då?
Jorå, han höll ut riktigt länge. Sen fick han punka på hjärnan och var alldeles för upptagen med att försöka ligga med sin syster, reta gallfeber på husse och störa de andra pinnarna som fortfarande höll på med olika övningar. Så Ivan fick time out en stund.
Han kom sexa i racet, den lille plutten. 
 

Dagens roligaste:
Stilstudien och jämförelsen mellan Ivan, Ivans mamma och Ivans syster när de sprang. De har samma teknik allihopa; marknära bowlingklot. Hahaha. Underbart!

Bilder från dagen finns här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0