ÄNTLIGEN!

Idag har vi tränat agility.
Det är så sjukt roligt!
Mest är det roligt för att hundarna tycker att det är så roligt. Båda blir verkligen jättetaggade!

I slutet släpade vi ut säcken också, den behöver båda hundarna träna på. När blir trångt slutar Billy springa och börjar krypa i stället, lilla plutten! Jag tränade lite stopp och start med Ivan, han är verkligen inte det minsta bra på att vänta tills jag säger till. Olydnad är defintivt hans tävlingsgren. Haha.
Däremot är han helt amazing när det gäller vippbrädan, han tycker att det är ett jättebra hinder och brukar hoppa upp, gå till andra sidan, åka ner, vända, gå till andra sidan, åka ner, vända, osv osv. Han underhåller sig själv alldeles strålande.

Billy och jag tränade lite på bakombyten, och det funkar skitbra när jag skickar in honom i en tunnel och inte riktigt lika bra på hinder.

Efter 40 minuters tränande hade jag två överlyckliga och nöjda hundar, fyllda med ost ♥

Här är dagens bana:





Kommentarer
Postat av: Ellinor och Kosmos

Vi tycker också det är roligt med agility, dock försöker vi undvika för höga hopp, då Kosmos inte är tillräckligt gammal än - han kan skada sina leder... Men slalom tycker han är jättekul! :D

Längtar tills han fyller ett, så vi kan gå en kurs i agility!

2012-01-28 @ 18:28:18
URL: http://kosmosen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0