Mer viltspår!

Idag fick hundarna gå varsitt spår.
Ivan var riktigt snabb och säker idag, men han känns lite vimsig och jag vet ärligt talat inte om det är mest tur eller skicklighet som gör att han hittar skanken. En klar förbättring jämfört med förra helgen i alla fall.

Billy fick ett lite längre spår idag, och lite krångligare. Mer snår och lite snirkligare än senast. Han löste det galant! Jag måste dock markera slutet bättre, så att han förstår att uppgiften är klar när han har hittat skanken och inte fortsätter spåra.

Jag filmade lite, lite av Billys spår:


 



Ehm, ja... Jag kan inte riktigt förklara den här bilden. Står han på frambenen? Han försöker i alla fall skaka livet ur skanken:


Kommentarer
Postat av: Elin H

Åh vilken bra blogg. :) Här ska jag kolla in igen. ;)

2012-04-14 @ 22:34:54
URL: http://elinshundar.blogg.se/
Postat av: Ulle&Killarna

Underbart! Vill också komma igång med viltspår, kör bara personspår nu. En fråga, hur gör du exakt när dina killar ska gå spår? Lämnar du dem hemma när du lägger spåret? Hur länge låter du spåret ligga innan du släpper hunden på det?



Fina bilder tar du också;)

2012-04-20 @ 12:25:52
URL: http://killarna.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0