Dagens Ivan

Jag vet inte varför, men Ivans bravader tycks ta upp större delen av bloggens utrymme just nu... Det kan bero på att han är en vildhund.

Idag har han lyckats med bedriften att hamna under hästens fot.
Jag var inte med (och tur var nog det), eftersom jag och min häst red åt ett annat håll och hundarna gick en något långsammare promenad med Cina (människa) och Casar (häst) med ryttare. Ivan är nog ganska mörbultad men har varit vid gott mod, han är hel och har inte varit öm eller halt eller ens gnällig.
Däremot har han varit trött.
Vi kom hem från stallet strax efter klockan 17 och han har sovit tills för en halvtimme sedan; 5 timmar. Under de 5 timmarna har han sovit som i något slags koma, och jag har klämt igenom hela hunden flera gånger. Han reagerar inte nämntvärt någonstans, mer än att han är något muskelöm - och det är inte så himla konstigt.
Med tanke på att stela muskler inte är det minsta trevligt har han fått ha tröja på sig sen vi kom hem. I natt kommer han (som alla andra nätter) att sova under täcket, så han kommer att hålla lillkroppen varm under natten också. Jag hoppas att det kan bidra till att minimera stelhet och ajaj i morgon...

Under kvällspromenaden vaknade han till liv ordentligt, tack vare en katt och två harar
. Snacka om att gå från 0 till 100 på en millisekund..! (Tack och lov, annars hade jag varit orolig på riktigt!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0