Bajsfest

För snart 12 timmar sedan pajade Ivans mage - Han har riktig diarré.
Jag är väldigt säker på att det ett resultat av att han åt torkad lever under ett obevakat ögonblick i djuraffären igår på eftermiddagen.

Jag har fått i honom lite mat under dagen, i morse åt han lite keso (man tager vad man haver när det inte finns fil eller ris hemma) och rå köttfärs. Nu på eftermiddagen har jag köpt ris, men han ratar det även om jag blandar med köttfärs. Köttfärs utan ris gick däremot bättre, även om han inte så mycket.

Senaste gången han bajsade var det liksom bara slem - som var rosa av blod.
Slemhinnorna har rätt färg och han är i övrigt ganska pigg, inte lika sjövild som vanligt men inte heller särskilt hängig. Han hänger med på promenaderna och kissar och nosar och sprätter som vanligt.

Så här sitter jag och funderar på vad jag ska göra härnäst:
  • Keep my cool och avvakta och hoppas att det snart går över?
  • Ringa veterinären och be om en akuttid?
  • Sätta en tidsgräns på hur lång tid det får ta innan jag ringer veterinären?
  • Springa runt som en yr höna med händerna över huvudet och panikskrika?
  • Tvångsmata/vattna hundskrället?

Kommentarer
Postat av: Jenny

När Stella bajsade enbart blod och jag åkte in med henne så gav vet henne vätska eftersom hon var uttorkad. Ivan verkar ju inte vara uttorkad och så länge han dricker, är hyfsat pigg, bra färg på tandkött skulle jag avvakta!! Jag är inget proffs men jag vet hur hispig man själv blir så det kan ju vara skönt att konsultera med en veterinär.. Men som sagt när stella var in var det enda dom gjorde att ge henne dropp för att hon var uttorkad. Hon fick ingen mat under 24 h..

2011-11-29 @ 19:18:59
URL: http://enlitenrod.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0