Små vita kaniner

Idag har jag och grabbarna varit på en liten rundtur bland hundaffärerna här i Karlstad. Jag är nämligen på jakt efter en canvasbur. (Vilket har inneburit vissa hinder, eftersom jag kräver en snygg - som verkar helt omöjligt. Kul för mig!)
Sista stoppet var Pets i Ilanda, Billys absoluta favorit. Där har de nämligen kaniner och marsvin fullt synliga, i perfekt dvärgpischerhöjd.

Just idag skuttade världens finaste kaniner runt där inne. På allvar, jag har aldrig sett så fina kaniner någonsin förut. De var vita och små fluffiga med ljusrosa öron och mörka ögon. Mycket, mycket fina. De hade platsat i vilken Disneyfilm som helst.
Billy älskar att titta på kaninerna, och Ivan var väldigt snabb att förstå tjusningen med det.

Att notera: Billy vill inte äta kaninerna. Han blir inte helt fixerad på dem, han skriker, skäller eller krafsar inte på rutan. Han står bara där och tittar och är lugn och genuint nyfiken. Ivan var ganska uppspelt till en början, men lugnade snabbt ner sig.
Kaninterapi är fina grejer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0