Dagens resultat:

2011-05-02 | HP BIR BIG-reserv | Värmlands Cockerklubb

1,5 år hane. Härligt huvud och uttryck. Vacker hals, överlinje. Välutvecklat förbröst och bröstdjup. Bra vinklar fram och bak. Rör sig mycket väl. Får inte bli större. Mycket trevligt temperament. Välvisad.


Varning för halvkass mobilbild..!

 



Billy har varit helt suverän idag.
Man skulle kuna tro att drygt 260 hundar skulle ha ganska stor inverkan på hur en hormonstinn slyngel beter sig - men icke. Billy har varit helkool och fokuserad på mig och dagens uppgift.
När vi inte har varit inne i ringen eller på någon kissrunda har han vackert lagt sig och vilat i solen.
Gissa hur imponerad jag var? Han går verkligen in för att överraska mig emellanåt...

Ivan fick också vara med en stund.
Hans ögon var stora som tefat de första minuterna, och det var på gränsen att jag trodde att han inte skulle klara av det. Han behöver verkligen miljöträningen för att kunna bli säkrare och stabilare, och det här var en ganska tuff utmaning.
När vi väl var på plats vid ringen fann han sig dock ganska snabbt till rätta och kunde sortera intrycken i lugn och ro.

(Och när vi kom hem hann hundarna knappt in i lägenheten innan de somnade i soffan. Efter fyra timmars medvetslöshet släpade jag ut dem på en kort promenad.)

Kommentarer
Postat av: tingan&flizan

ÅÅÅH vad roligt,Grattis!

2011-05-01 @ 18:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0