Agilityträning! #2.2

Så, nu är vi vakna och utvilade.

Agilityträningen gick bra..!
Billy är duktig, men kan bli lite vimsig och ofokuserad om (eller när) han anser att "Men jaaaa, jag vill göra på mitt sätt", vilket ofta innebär ett ärevarv, eller en helt egen sport där man kombinerar agility med att spåra brudar... Hmm.

Igår presenterdes två nya hinder; längdhopp (roligt, roligt) och platta tunneln (lite läskigt). Jag kunde belöna mer med bollen än vad jag har gjort tidigare, tricket är att få tillbaks både hunden och bollen samtidigt och i någolunda rimlig tid... Och jag kunde skicka bättre från vänster än vad jag har kunnat göra tidigare, så förhoppningvis är vi nog inte riktigt så enkelriktade som jag först fasade för. Mycket bra!

Om vädret är vår kompis blir det träning med Charlie på torsdag.
(Det var verkligen inte roligt att träna när regnet började ösa ner. Billy är ju liksom helt säker på om han är vattentät eller inte, så han tappade suget helt.) Till dess tänkte jag försöka mig på att konstruera en platt tunnel som är lite Billyvänligare att ha och träna med... Vi får se hur eller om jag lyckas.

Kommentarer
Postat av: Ingela

jättekul att läsa om era framsteg:))) Duktig Lisa och Billy!

Jag också meddela att jag har en plattunnel som det bara är att komma och låna.:DDD

2011-05-18 @ 14:12:36
URL: http://andeless.se
Postat av: Regina

Jaaa! hoppas du kan knåpa ihop något som är mycket mer småhundsvänligt, tills vanan finns! Och modet med för de små! Mvh Regina & Charlie

2011-05-18 @ 15:54:32
URL: http://mebyregina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0