Saker som stör

I Karlstad finns det ingen hundrastgård.
Det stör mig lite, så jag tänkte jag utnyttja vårt demokratiska system och lämna in en motion till kommunen. För att få lite kött på benen har jag alldeles nyss pratat med Jordbruksverket, som har hand om hundregistret.
Jag älskar statistik. Det är ett av de allra bästa retoriska knepen jag använder allta helst. Ingen ifrågasätter statistik.

Nu har jag alldeles nyss fått reda på att registret uppdateras varje lördag och att Karlstad kommun finns 5010 registrerade hundar, och 3912 registerade hundägare.
Det känns ju som att minst en hundrastgård vore på sin plats i den här kommunen.

Kommentarer
Postat av: Ninni Österholm

Åh, lycka till! Hoppas att ni får en hundrastgård. Annars får du flytta till Sthlm, här finns massor ;)



Visst är det kul att träna hundar som är varandras motsatser. Jag har samma här. Wahidah tror att hon är en golden retriver. Zala, ja, hon är världens drottning och på tok för fin för att göra någonting utan att bli lockad med godis :p

2011-03-31 @ 21:29:35
URL: http://salukitrix.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0