Kompisfest

Idag har Jag, Billy och Ivan varit på promenad ute vid Göteborgsudden (Ja, det heter så. Mycket märkligt!) tillsammans med Dagmar och Sara och Herman och Anna.
Dagmar är en pomeranian och Herman är en chihuahua. Billy älskar att reta Dagmar, det har varit hans specialitet sedan första gången de sågs. Herman tycker mest att Billy är stor och läskig, men Ivan och han går riktigt bra ihop.

Jag är superstolt över att Ivan inte skällde ut varken hundar eller ägare, och att han var tapprare än någonsin under promenaden. Han pinnade på i ett överraskande tempo och var på ett himla bra humör hela tiden. Duktig plutt!

Billy blev överlycklig över att få vara lös, herregud vad han sprang. Han älskar verkligen att springa..! Enda gången jag blev riktigt sur på honom var när han hittade två helt oskyldiga motionärer som hade tagit en paus och grillade korv på stenhällarna bredvid isen. De fick skäll, mest för att han var tvungen att berätta att "HALLÅ! HALLÅ! JAG HAR HTTAT MÄNNISKOR HÄR! FÅR MAN VERKLIGEN BARA SITTA OCH GRILLA SÅHÄR HUR SOM HELST!? HALLÅ!" och som tur var tog de inte illa vid sig.
När jag gick och hämtade honom (inkallning är bara att glömma när Billy har hittat ett prima fynd i form av människor - med korv!) slutade han omedelbart och titttade knappt åt deras håll efter det.
Lilla, lilla virrhjärnan...



I morgon ska Sara förhoppningsvis komma hit och hjälpa oss lite med Billys burträning - som absolut har blivit bättre, men fortfarande inte lika bra som jag vill att den ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0