Veckans agility

I tisdags hade vi vårens sista agilityträning, rent kursmässigt. Med andra ord har vi sommarlov fram till augusti.

Vi introducerades för gungan/vippbrädan och framförbyten. Framförbyten kommer vara vårt stora mission under sommaren, vill jag lova..! Hahaha. Gungan däremot, var det inga som helst problem. Jag trodde (än en gång) att Billy skulle vara mesigare än han faktiskt är, och han bevisade (än en gång) motsatsen.

I fredags tränade jag och Regina på egen hand.
Banan som vi satte upp gick skitbra. Billy var mer taggad än på länge och det var full fart framåt som gällde. Han kunde ta gungan helt själv och väntade fint på mitt "Kör!". Duktiga Bill!

Ivan fick också prova gungan. Det gick till såhär:
Ivan springer upp på gungan.
Han ställer sig längst ut och väntar på godis.
Får godis.
Gungan går ner.
Ivan står kvar och vill ha godis.
Får godis.
Ivan vänder utan att hoppa av och springer upp igen.
Han ställer sig längst ut och väntar på godis.
Får godis.
Och så vidare.
Han var helt oberörd. Den där lilla hunden är verkligen helt kool när det gäller saker. Alla saker. Vilka saker som helst. Det finns ingen materiell rädsla i den där lilla kroppen.

Heja heja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0