Smartivan

Idag har hundarna varit med mig på jobbet. Mycket, mycket tråkigt, om du frågar dem. (De fick liksom varken smita, skälla ut kollegor eller reta gallfeber på en av de andra kontorshundarna...)

På eftermiddagen skötte de sig såpass bra att jag släppte dem lösa en stund. Det tog ungefär 4 sekunder innan jag ångrade det...

Ivan har nämligen räknat ut att de automatiska dörrarna är just automatiska, så honom kom jag ikapp precis innan han travade in på travbanan. Man måste passera TRE dörrar innan man kommer ut, han har verkligen varit effektiv i sin inlärning.

Billy struntade i Ivan och kilade upp för trappan istället. Väl på övervåningen gick han raka vägen till restaurangen, som turligt nog inte var öppen... Kocken var där, och de överraskade varandra så bra att hon fick skäll och han fick korv. Mycket smart drag av kocken, nu kommer jag aldrig att släppa lös Billy igen. Haha.

I morgon ska vi bete oss lite mer världsvant.
Jag tänker i banor som att... Ligga lugnt och fint inne på kontoret och nonchalera hela världen.

Det voore nåt, det...

Kommentarer
Postat av: Yasmine

Dom är så himla smarta de små rackarna!



Diezel var med mig på jobbet i förra veckan. Efter att skällt ut varenda kotte så kunde han somna en liten stund, sen var det dags att ge alla som gick förbi en utskällninf nummer två.



Tillslut blev han kompis med min kollega och satt i hennes knä under tiden hon pratade med kunder.. ;)

2011-06-22 @ 08:55:00
URL: http://yasminepetersson.blogg.se/
Postat av: Mulle

Haha vad roligt (: hoppas att dom hade riktigt kul eftersom dom kanske aldrig får göra om det ;)



förresten, himla fina bilder du har! Jag älskar särskilt headerbilden (: följer din blogg litegrann då jag själv köpt en dvärgpinscher och letade runt på nätet efter dp-bloggar (:

2011-06-23 @ 07:17:35
URL: http://www.mulles.net
Postat av: Mulle

Ja visst är det roligt, jag googlade på massa bloggar för att läsa mer om rasen och hur det kan vara att ha en sån krabat hemma. Inte bara läsa om rasstandarden liksom. Men jag hittade inte så många, eller jo jag hittade en del men de flesta är inte uppdaterade på flera år! Tråkigt. Ja har ju då läst att dom behöver regntäcken och lite sånt (: om en vecka imorgon kommer min lilla kille hem :D

2011-06-23 @ 08:45:05
URL: http://www.mulles.net
Postat av: Maria

Älskar din blogg......du kan verkligen på ett underfundigt sätt beskriva Dp´nas inte alltid så roliga särdrag......det finns ju bara ett sätt att hantera det på och det är med humor =)framför allt efteråt kan man skratta åt det ;)

Och jättefina bilder!!



Maria, en anonym läsare =)

2011-06-29 @ 23:49:18
URL: http://http://www.liptonochco.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0