Agilityupdate

Oj, vad jag har blivit dålig på att uppdatera.

Hur som helst:
Agilityn går framåt, Billy har absolut fattat grejen. Kommandon och tempo har fallit på plats och det känns som att vi har en bra stabilitet. För att inte tala om att det är skitkul..!
Däremot är Billy en snorvalp och har en vana att dra. Och jag menar verkligen dra, som i att han sticker snabbare än sin egen skugga och sedan har så mycket ludd i öronen att han uppenbarligen inte hör mitt vrål. Jag skulle tippa på att det är en kombination av hormonrus och lyckorus. Han tycker att agility är hur roligt som helst och det märks på nivån av entusiasm.

Idag tränade vi följsamhet. Vi har haft problem med längre sträckor, Billy (eller jag) har svårt att hitta rätt placering av hund när det går fort. Ibland hamnar han liksom på fel sida mellan hinderna... Så idag ställde jag upp en jättekonstig bana med långa avstånd och hinder på konstiga ställen och med konstiga vägar mellan. Och sen sprang vi!

Det gick jättebra!
Heja oss!

MEN, sen blev det ett smit. Fast det var inte lika illa som de senaste smiten har varit, så för att vara en dålig grej finns det en ganska bra dålig grej. Och efter smitet gick han skitbra.
Woho!

Kommentarer
Postat av: Mulle

Åh vad roligt att det går så bra! (förutom smitningen, men det blir säkert bättre!). Längtar tills jag kan börja träna med Dexter! Fast först längtar jag till att få hem honom över huvud taget :P

2011-06-29 @ 11:19:10
URL: http://www.mulles.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0