Om mig

Jag som skriver den här bloggen heter Lisa.
Jag bor i Karlstad, är född 1986 och är gift med Håkan. Billy och Ivan är våra hundar. Jag är uppvuxen med hund i familjen, först en bearded collie och sedan en cairnterrier. Håkan har aldrig haft någon hund, däremot allergiska bröder.

Jag är utbildad i medie- och kommunikationsvetenskap, har jobbat en hel del som kommunikatör men inehar just nu den tjusiga titeln "grafisk formgivare" och trivs fantastiskt bra med det.

Såhär skaffade vi hund:
Efter en lång lågfrekvent hundkampanj från min sida under 2009 började Håkan inse att det där med hund antagligen skulle vara ett riktigt trevligt koncept. Vi diskuterade egenskaper, raser och kön.

Jag visste väldigt tidigt att en dvärgpinscher kändes rätt. Och utan att Håkan visste något ringde jag till Ingela på Andeless och frågade om vi kunde komma och hälsa på och bekanta oss med hundarna. De hade en kull med fyra stycken fem veckor gamla valpar när vi hälsade på, och efter det var det inte alls särskilt svårt att få över Håkan på min sida. Tre veckor senare flyttade Billy hem hos oss.

Så kan det gå om man inte är uppmärksam.
Trackback
RSS 2.0