Utställning i morgon..!

I morgon ska jag och Billy till Mariebergsskogen för att ranta runt i ringen. (Jag lovar, innerst inne är jag betydligt mer seriös, även om det "bara" är en inoff.)

Enligt listan jag har fått hemskickad är det hela tre dvärgpinschrar med. Före dvärgpinschrarna är det hela tre schnauzrar i olika storlek och färger, så vi får se till att vara på plats klockan 8 när det öppnar. Bedömningen börjar kl 9 och Billy går in som dvärgpinne nummer två. I grupp 2 är det 33 hundar anmälda, och totalt 56 hundar i ringen.
Om domaren dömer 25-30 hundar i timmen borde jag alltså kunna vara hemma vid lunch, om vi går vidare. (Annars är vi nog hemma ungefär 9.30...)

Jag, Håkan och hundarna har spenderat kvällen hos Ingela och Jan, hundarnas uppfödare. Vi har planerat utställningar, snackat skit, ätit glass och tittat och klämt på deras nya valpar. Så himla fina!
Nu är både jag och hundarna i princip redo för att hamna i koma i sängen, så jag fixar i ordning allt i morgon. Billy borde egentligen få sig en omgång med gummikardan, men det kan jag lika gärna göra i morgon när det är ljust ute.




Jag måste bara komma ihåg att svänga förbi Statoil och köpa en liten påse med ostbågar på vägen till utställningen i morgon bitti. Ostbågar är nämligen det i särklass bästa utställningsgodiset för Billy...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0